Schrijfdans kleuter

Op donderdagnamiddag hadden we terug schrijfdans.

Met de eerste kleuters gingen we aan de slag met 'uitschietende lijnen en stippen' tekenen 
(een vuurwerk voor het nieuwe jaar).

Met de derde kleuters gingen we deze keer een stapje verder.
"Oh juf, makkie een ster" klonk het...
MAAR... Hier komt heel wat bij kijken!
De kleuters moesten 5 dingen in hun achterhoofd houden:

1. Zithouding - Zit ik flink op mijn stoel?
2. Pengreep -  Heb ik mijn wasco mooi vast?
3. Mijn wasco staat op een bolletje en mijn ogen volgen het pijltje (welke richting moet ik uit?)
4. Bij een bolletje mag je even rusten, maar je wasco niet opheffen.
5. Met je ene hand hou je je blaadje vast, met je andere hand 'schrijf' je.

Ik zag heel wat inzet, volhardingsvermogen en voldoening!

Voor alle sfeerbeelden klik hier.