Dwarrelende woorden

 In de les creatief schrijven maakten we een herfstgedicht. De leerlingen gebruikten de herfstwoorden uit de brainstorm in een rondeel. Hieronder kan u alvast enkele resultaten lezen. De rest kan u komen bewonderen in de klas.


Brr, brr… wat is het koud.

Met een deken op de bank.

Met chocomelk in de hand.

Brr, brr... wat is het koud.

Televisie kijken, naar een film.

Mooie kaarsen in het rond.

Brr, brr ... wat is het koud in de herfst.

Met een dekentje op de bank.


(Arantxa en Mathis)


O, was ik maar een beer.

In de herfst maak ik me klaar voor mijn winterslaap.

Dan sloeg ik de kou over.

O, was ik toch maar een beer.

Dan moest ik niet betalen maar dan kwam ik het halen.

Niemand kan tegen mij op, ik ben een beer.

O, was ik maar een beer.

In de herfst maak ik me klaar voor een winterslaap.


(Jason en Nelleke)