Oranje klas: Goudlokje en de 3 beren

 















Schrijfdans: de krullen van Goudlokje 









Berenkroon maken: 




Grote papabeer - middelgrote mamabeer - kleine babybeer 




Wiskunde integreren in ons thema: 








Verhaaltje naspelen: Kinderen kijken wie de grootste is van de drie aangeduide kinderen, die wordt dan papabeer, de middelste wordt mamabeer en de kleinste van de drie is babybeer. Welke pot, lepel, beker en stoel past bij wie. 
De beren maken pap, maar die moet eerst nog wat afkoelen, dus besluiten ze eerst een wandelingetje te maken. 





Ik koos ook een Goudlokje die het berenhuis zou binnensluipen. 

Goudlokje proeft van de pap van papabeer, maar die is veel te HEET, 
daarna proeft ze van de pap van mamabeer, maar die is veel te KOUD, 
daarna proeft ze van de pap van babybeer, die is precies goed! 



Goudlokje is een beetje moe na het eten van de pap, ze gaat wat rusten op de stoel
Ze gaat op papabeer zijn stoel zitten, maar die is veel te HARD
daarna gaat ze op mamabeer haar stoel zitten, maar die is veel te ZACHT,
de stoel van babybeer is precies goed! 

Maar Goudlokje wiebelt met de stoel en KRAK, de stoel breekt. 
Goudlokje valt in slaap. 

De 3 beren komen terug van de wandeling 

Wat is er hier gebeurd? Wie heeft er van onze pap gegeten? Wie heeft er babybeer zijn stoeltje kapot gemaakt? 


Dan vinden ze Goudlokje in dromenland. We roepen Goudlokje wakker.

Goudlokje schrikt. Oei oei hoe kan Goudlokje het goedmaken? 

Goudlokje Lara besluit om een leesboekje te geven aan de beren om het goed te maken: 


Goudlokje Nour besluit om een plantje te geven om het goed te maken: 


Eind goed - al goed ! :)